donderdag 4 augustus 2022

IEMT for the win

🇬🇧 IEMT for the win


Beste X,

Ok, even naar de inhoud. 

Ik heb een paar links opgezocht die een goed beeld geven van IEMT, oftewel Integral Eye Movement Therapy.

Zoals ik je vertelde, heb ik dinsdag sinds lang weer eens IEMT gedaan met een klant (full disclosure: mijn eerste betalende klant). Deze klant was er enthousiast over en ervoer direct meer rust vooral rond/in de ogen. Degene was ook blij verrast dat de methode sneller werkte dan een familieopstelling die die een jaar of vier geleden in Limburg had gedaan, in een 1-op-1 sessie met vloerankers. Vloerankers in opstellingen is als je de personen en emoties op A4tjes schrijft en in de ruimte op de grond neerlegt.

Natuurlijk ben ik superblij en trots om deze feedback nog in de sessie! En ben benieuwd hoe het doorwerkt. De effecten kunnen zeker een maand na de sessie nog binnendruppelen, zo was het bij mij. Over twee weken check ik bij hen in, benieuwd wat ik dan horen zal.

Deze omschrijving maakte ik zelf in '18:
 
IEMT, hoe werkt het?
Bij IEMT hoef je niet veel te praten of vertellen, een paar woorden over jouw "dingetje" is genoeg; we kunnen dan snel aan de slag. Dat betekent dat ik mijn vingers beweeg en jij ze met je ogen volgt. Af en toe stel ik een vraag of zeg ik iets. Het heeft iets van EMDR of hypnose, met dit verschil: je bent de hele tijd "bij" en wakker, en het allerbelangrijkste: jij bent de baas over wat we doen. Ik ben er alleen om het proces mogelijk te maken en je erdoorheen te geleiden. Met IEMT ga je veilig en snel op zoek naar de kern van wat vastzit, om losser te maken en liefst helemaal op te lossen. En soms lukt dat, en soms niet.

Dit vind ik de meest geniale bondige beschrijving van IEMT en haar ontstaan tot op heden (1 A4tje).

Hier is een case study, op video 5', dan kun je het zien hoe zoiets werkt.

En hier een op papier, case study 3p, geeft een mooi inkijkje in de achterkant, wat de therapeut doet en overweegt bij zo'n sessie.

Alright, nu ga ik echt naar de markt,

Hartelijke groet,

Tess

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je helemaal naar beneden bent gescrolled! Deel je reacties hier, top. Lukt het niet? Mail me dan op tess apestaartje doucet punt com =)

Thank you for scrolling all the way down - drop a note to and fellow readers here! If you have troubles, contact me over email tess at doucet dot com.

Or Twitter @spellfinder of course. Love to hear from you <3