maandag 10 januari 2022

Pottum - weggeefappgroep in Amstelveen Keizerkarelpark

Proletarisch winkelen 2.0

Op 7 januari een jaar terug startte ik een weggeefappgroep in onze wijk. Heel leuk, duurzaam: een groot succes! Al vele spullen wisselden van eigenaar, het ruimt lekker op en fijn dichtbij. En je leert je buurtgenoten kennen (er zijn er superleuke tussen!).

Lokale omroep AAN maakte er een filmpje (4') over: Pottum op AAN (starring little ol' me)

Hetzelfde item is ook via Facebook te kijken: Pottum op Facebook.

De groep heeft nu ongeveer 100 leden (max is 220).

Kinderen zijn ook welkom bij Pottum, mits de ouder/verzorger ervan weet en toezicht houdt. We willen geen spam en kinderen kunnen ook prima dingen halen, maar de ouder moet er wel vanaf weten.

Meedoen? welkom 😃 Stuur me een app of mail :)
Het kan ongeveer een week duren voor je reactie hebt, want ik doe dit er een beetje bij, aangezien ik niet meer fulltime in Amstelveen woon.

Leuk is natuurlijk ook als jij in je eigen wijk ook zo'n groep begint. Kijk gerust de kunst af!


PS De groep heet zo om Willemina Pottum - Ruitman. Zij was Neerlands eerste vrouwelijke ballonvaarder, en klom met haar man tot grote (zakelijke) hoogten. Zie ook dit stuk op luchtvaartnieuws.nl

Wonderlijk genoeg heeft geen enkele vrouwelijke luchtvaartpionier een straat of plein in onze (vliegeniers)buurt. Anno 2023 de hoogste tijd dat dat verandert!








1 opmerking:

  1. Wel belangrijk te beginnen (klein) met mensen die je redelijk goed kent, ik begon met twee vriendinnen met wie ik vaak soep uitwisselde. Als een van ons een grote pan had gemaakt, wat we zelf niet opkregen, gaven we de anderen een emmertje, en ook voorzagen we ouderen in de straat weleens van soep of bv. wat vers gesneden fruit.

    Zo begon het eigenlijk, met soep.

    Als je begint met (ook) mensen die je vertrouwt en kent erin, voel je je vrijer om eens wat te proberen en kun je per DM of persoonlijk ruggespraak houden als je twijfelt over (hoe) je iets kan zeggen of vragen, bv. problemen met spammerigheid als er teveel omheen gekletst wordt, dat werkt niet in zo'n groep die echt als winkel is bedoeld.

    Als mensen geld ergens voor vragen, vraag ik ook direct per DM of ze het willen veranderen of weghalen. Het gaat juist om gratis, voor betaald bestaan voldoende (andere) kanalen.

    Als je ook iets begint, laat je hier dan ook een berichtje achter?

    Fijn =)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je helemaal naar beneden bent gescrolled! Deel je reacties hier, top. Lukt het niet? Mail me dan op tess apestaartje doucet punt com =)

Thank you for scrolling all the way down - drop a note to and fellow readers here! If you have troubles, contact me over email tess at doucet dot com.

Or Twitter @spellfinder of course. Love to hear from you <3