woensdag 17 maart 2021

Come Auti pt II - "voor de dx" en Mieke v. Stigt

Via de MEE-vrouwen die een contactgroep voor ASS vrouwen opzetten kwam ik op het verhaal over de autistische burnout van Mieke van Stigt, ervaringsdeskundige: https://a-typist.nl/autisme-burn-out/

MEE vind je op www.meeaz.nl.

En ik maakte een tijdlijn vanuit het thema "voor de diagnose" voor PlusMinus magazine, dat ik krijg als lid van deze vereniging voor bipolairen. Want ik (bofferd) heb ook de diagnose bipolair 2 - nou ja, het vermoeden. Zeiden de 'iater en 'loog van het expertisecentrum. Voor mij-die-het-leeft staat ook deze dx als een paal boven water.

Klik op het plaatje om het groter te zien.. benieuwd of het geplaatst wordt!




Wist je trouwens, dat PlusMinus ook een telefonische hulplijn heeft voor Bipolair Contact? Het is voor iedereen met vragen rond bipolariteit, ook voor naasten dus, of als je je afvraagt of jij of iemand in je omgeving mogelijk bipolair is. 

Bellen kost maar 10 cent per minuut + de startkosten van het gesprek. De lijn wordt bemensd door ervaringsdeskundigen, dus je valt sowieso in een bad van herkenning. Lijkt me. Ik heb ze nog nooit gebeld, ik doe mijn uitwisseling graag online - zou dat iets met het auti te maken hebben?

Dit staat er op de site (hoef je niet door te klikken):

"Voor een persoonlijk gesprek kun je elke dag van 11:00 tot 21:00 uur bellen met de Lotgenotenlijn op:

0900 – 5 123 456  (€ 0,10 per minuut)

Uiteraard gaan alle medewerkers van de Lotgenotenlijn zeer vertrouwelijk om met alles wat je als beller met hen bespreekt."

Ik gun iedereen met maar het geringste vermoeden van bipolair en of autisme, zo snel mogelijk helderheid en handvaten. "The world needs all kinds of minds", zoals Templar Grandlin (ASS vrouw) in haar Tedtalk zei (ja nu mag je zelf aan de Google, hoor).

Dahag en bedankt voor het lezen <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je helemaal naar beneden bent gescrolled! Deel je reacties hier, top. Lukt het niet? Mail me dan op tess apestaartje doucet punt com =)

Thank you for scrolling all the way down - drop a note to and fellow readers here! If you have troubles, contact me over email tess at doucet dot com.

Or Twitter @spellfinder of course. Love to hear from you <3